Piekritīsi – reizēm ķibeles ar mašīnu atgadās tieši nepiemērotākajos brīžos, kad jāsteidzas. Piemēram, kad pēc iespējas ātrāk jādodas ceļā, bet auto pēkšņi nav iespējams iedarbināt. Šādās situācijās nedrīkst ļaut izmisumam ņemt virsroku – jāmeklē risinājumi. Taču, lai to izdarītu, jāpārzina vismaz pamata tehniskās lietas, kas saistītas ar transportlīdzekli. Viena no tā svarīgākajām daļām ir akumulators. Par to, kā auto “sirdi” pārbaudīt, lasi turpinājumā.

Viens no biežākajiem iemesliem, kādēļ auto nevar iedarbināt, ir tā akumulatora problēmas. Labā ziņa ir tā, ka pat tie cilvēki, kas ar transportlīdzekļiem ir uz “Jūs”, var apgūt paņēmienus, kā ikdienā veikt akumulatora pārbaudi, lai izvairītos no negaidītām ķibelēm.

Cik bieži jāpārbauda akumulators?

Iegādājoties un izmantojot automašīnu ikdienā, ir vairākas svarīgas lietas, kas to īpašniekiem jāatceras, izmantojot spēkratu. Viena no tām, protams, ir apdrošināšanas iegāde. Kā zināms, OCTA polise ir obligāta, lai piedalītos satiksmē, savukārt KASKO apdrošināšanas nepieciešamību persona var izvēlēties pati, izņemot gadījumus, kad auto pirkts līzingā.

Otra lieta, kas jāatceras, ir spēkrata tehniskā pārbaude. Vispārējo automašīnas tehniskā stāvokļa noteikšanu vajadzētu veikt vismaz reizi, divas gadā, bet ir detaļas, ko vajadzētu pārbaudīt atsevišķi, tostarp akumulatoru. Atbildīgi autovadītāji pārliecinās par mašīnas baterijas kvalitāti pirms vasaras un ziemas sezonu sākšanās, jo tad piedzīvojam izteikti augstas un zemas gaisa temperatūras.

Piedzīvojot situācijas, kad automašīna vairs tik ātri neiedarbojas, vai arī “nelec” vispār, pirmā doma, kas daudziem ienāk prātā, ir akumulatora problēmas. Izrādās, bažas var būt pamatotas, jo nereti ķibeles iemesls patiesi saistīts ar bateriju, tāpēc ir vērts jau laikus pārliecināties, ka akumulators ir atbilstošā tehniskā kārtībā, kā arī jāveic pareiza auto akumulatora lādēšana.

auto akumulatora pārbaude

Kā veikt akumulatora pārbaudi?

Lai rūpīgi pārbaudītu akumulatoru, šim darbam būs jāsagatavojas. Vispirms sarūpē visus nepieciešamos piederumus: gumijas cimdus, multimetru, mīkstu lupatiņu un aerometru. Tāpat noderēs arī destilēts ūdens, stikla caurule un stiepļu birste.

Kad sāc izmantot akumulatoru, vispirms atvieno spailes, sākot ar melno jeb negatīvo un beidzot ar sarkano jeb pozitīvo. Kad pievienosi tās klāt, sāc ar pozitīvo un beidz ar negatīvo. Reizē tās nedrīkst pieslēgt, kā arī tīrīšanas laikā tās abas nekādā gadījumā neaiztiec vienlaikus. Gumijas cimdi noderēs, lai neapdedzinātos.

Pirms sāc pārbaudīt konkrētas detaļas, apskati akumulatoru. Ar lupatiņu, noslauku putekļus, lai redzētu, vai spailes nav aprūsējušas. Ja redzama rūsa, notīri to ar stiepļu birsti un uzsmērē vara ziedi.

Kā pārbaudīt lādiņu un elektrolīta līmeni?

Lai saprastu, kāds ir akumulatora lādiņš, aplūko tā indikatoru. Ja tas ir zaļā krāsā – elektrolīta līmenis ir labs, baltā krāsā – jāuzlādē un sarkanā – jāpievieno destilēts ūdens, jo elektrolīta skābuma līmenis ir paaugstinājies.

Savukārt elektrolīta līmeni parasti redz starp min un max norādēm. Pārāk zems līmenis nozīmē, ka vajag pieliet destilētu ūdeni. Bet elektrolīta blīvumu pārbauda ar aerometru, ievelkot tā baloniņā pilnu paraugu ar elektrolītu, līdz tas piepūšas un pludiņš brīvi peld. Uz pludiņa būs atzīmes skala, un šķidruma līmenis atbildīs konkrētam rādījumam. Zaļā zona nozīmē, ka viss ir kārtībā.

Visbeidzot, akumulatora sprieguma pārbaudi veic ar multimetru, pievienojot sarkano zondi pozitīvajai, bet melno – negatīvajai spailei. Ja rādījums ir virs 12,6 V – akumulatora uzlāde ir pilnīga. Ja rādījums ir 11,6 līdz 12,6 V – uzlāde ir zemāka par 50%, bet rādījums zem 11,6 V nozīmē, ka baterija ir tukša.

Profilaktiskas pārbaudes un rūpes par auto var palīdzēt laikus noteikt spēkrata problēmas un izvairīties no daudz lielākiem izdevumiem nākotnē.